En strålande dag =)

I dag har vi varit på hopptävling på Tokarp. Evelyn startade en clearround på 50cm och en LD på 50cm.
Det blev rosett i clearrounden och en andra plats i LD:n. BRA jobbat Evelyn =)
 
 
 
 
En underbar dag var det att sitta i gräset och titta på hoppande hästar och duktiga ryttare.
Efter det blev det mat på Spice `n rice och besök på Hööks, Jula och Citygross.
Väl hemma igen hade klockan hunnit bli 15,30 och jag gick ut för att rida en sväng. Hade tänkt ta en tur i skogen, men det blev ett barbacka pass i paddocken. Inget avanserat, bara lite bakdelsvändningar och lydnad. Gick riktigt bra. Jag har ju köpt ett kimblewick som jag först och främst ska använda när jag rider ut, hon blir så otroligt stark emellanåt, men har använt det lite i paddocken för hon svarar så bra på det. Istället för dragkamp räcker det med ett minimalt tag samt att sjunka ner i sadeln. Skööönt är det.
 
En stund senare kom en tjej ut med en hoppsadel jag skulle prova. Den låg helt ok men kändes aningen för smal. Hade tyvärr ingen gjord som räckte, så hon kommer tillbaka på Tisdag då även P kommer med gjord och ytterligare kunskap =) Då får vi se om det kanske funkar. Vore kul att börja hoppa lite, det var ju ett tag sen ;)
 
 
I väntan på sadelprovning =)
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

udinaochjag.blogg.se

En liten dagbok om mig och min Haflinger Udina.

RSS 2.0