Tävlingdebut

Japp, imorgon är det dags. Udina och Evelyn skall iväg på hopptävling på stall Tokarp.
Det är ju egentligen deras andra tävling, men den första var ju typ bara hos grannarna, så detta blir ju mer på riktigt.
Jag är SÅ nervös. Inte för själva tävlandet, det tror jag dom klarar galant, men dit körningen...
Udina hoppade ju över bommen första gången vi körde henne. Det var riktigt otäckt, även om hon inte brydde sig det minsta och hoppade ner av sig själv igen.
Vi har ju kört henne några gånger efter det hände och då har allt gått bra, men det sitter ju liksom där ändå.
Ja ja, det kommer gå bra. Vi har ju även panikbommar på denna transporten, det känns tryggt.
Dessutom var hon ju bara tre år när det hände, och nu är hon ju nio, så hon är ju lite lugnare nu och lite mer erfaren.
Värsta tävlingsoutfiten =)
 
Hoppa kan hon, och Evelyn med =)
 
 
Första "tävlingen"
 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer
Rebecca

Hoppas att det gick bra,både tävlandet och transporterandet! (Panikbommar kanske är världens bästa uppfinning)

God Jul!

Svar: Det gick väldigt bra allting, riktigt roligt 😊Ja, panikbommar är bra grejer, borde finnas på alla transporter!

Jessica
Jessica

2013-12-21 @ 09:56:26
URL: http://www.stallrb.blogspot.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

udinaochjag.blogg.se

En liten dagbok om mig och min Haflinger Udina.

RSS 2.0