Sadelträsket

Jag kommer tydligen inte därifrån. Trodde jag var färdig med det då jag köpte min dressyrsadel i vintras, en M&N som passar Udina perfekt. Just det, passar Udina perfekt..... Om jag rider två dagar i sträck i den kan jag inte gå sen. Jag får riktigt riktigt ont =( Tur jag har hoppsadeln, den passar inte Udina 100 men funkar iallafall så länge. Och jag sitter väldigt skönt i den. Så då var det bara att ge sig ut på jakt igen. Behöver ju en breeed ganska rak sadel med smal midja. Hon är ca110 grader. Problemet med många vida sadlar är att även om dom är vida fram så är dom " takformade" bak. Jag är glad över min utbildning, men det gör också att jag blir lite extra petig och nojig. Kommer jag någonsin hitta en sadel som jag anser duger åt Udina OCH som jag kan sitta bra i? Finns ju sadlar att måttbeställa men då jag inte har dom pengarna så blir det inget med det. En Shcleese sadel skulle jag lätt kunna tänka mig. Ja ja, vem vet, en dag kanske......


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

udinaochjag.blogg.se

En liten dagbok om mig och min Haflinger Udina.

RSS 2.0