Dan före dan före dopparedan....

Lugnet har lagt sig på Mötesbron. Allt är färdigt, bara att invänta självaste julafton =)
Tävlingsdebuten förra helgen gick jättebra. Jag var otroligt nervös hela tiden, helt utan anledning. Udina skötte sig jättebra, hon brydde sig inte om dom andra hästarna alls. Och inne i manegen verkade det som om det var vardag för henne, trotts pyntade hinder, julgran, julmusik och speaker. Ibland är hon en överraskningarnas häst =)
 
Det jag var mest orolig över var ju självaste transporteringen, då hon hoppat över bommen en gång. Det tog ett par minuters övertalning innan hon gick in när vi skulle åka på morgonen, men sen stod hon snällt hela vägen. Trotts ett par minuters stillastående på vägen på grund av bärgning av bil som kört av.
Hon var lite stressad när vi kom fram, så hon fick komma ut direkt. När vi skulle hem var hon inte helt överens, så det tog ett par minuter där med, och det märktes att hon inte var helt tillfreds med att åka igen. Men hon stod som ett ljus hela vägen. Jag tror hon var rätt mentalt trött efter alla intryck. När hon märkte att vi var hemma blev hon mycket glad och gnäggade åt Saga =)
En bra dag alltså, trotts 2 nedslag, men det var inte det som var viktigt =)
Nu ska vi börja köra henne lite mer så det blir lite rutin och en odramatisk grej, inför vårens tävlingar =).
 
Det sista har faktiskt Evelyn ridit henne det mesta, för att dom två synkar lite bättre än jag och Udina. Det syns på båda två att dom tycker det är roligt.
När jag rider känns hon slö och lite motig, men om Evelyn hoppar upp blir det genast lite mer energi.
Vet inte om det är för att jag är lite stelare, eller har lite för mycket vilja, eller en kombination kanske.
Väldigt roligt att se dom två iallafall =)
Jag tar det lite lugnt med ridningen nu, och rider mest ut utan så mycket krav. Försöker hålla det på en rolig nivå för både mig och Udina.
 
Nu är det jul och nyår, då blir det förhoppningsvis lite ridning. Sen den 6/1 åker vi till Sälen för en veckas skidåkning. Det skall bli så roligt. Det är så skönt att bara komma iväg lite grann ibland.
Därefter börjar träningen igen =)
 
(Ps Vårat stall har blivit godkännt av Länsstyrelsen, så nu är det bara att sätta igång =) Ds)
 
 
 
 
 
Ha en riktigt God Jul och ett Gott Nytt År =)
 
 
 
 


Kommentarer
Jenny

Hej!
Grattis till stallet!!! Vad kul =) Och vad duktiga Evelyn och Udina är!
Vi ska också till Sälen v 2 =)
Ha en riktigt GOD JUL <3
Kram Jenny

Svar: Tack =) Vart i Sälen ska ni? Vi ska till Lindvallen.Funkar det bra med sadeln?
En riktigt God Jul till er med =)
Kram
Jessica

2013-12-22 @ 11:15:05
URL: http://www.gesagirl.blogg.se
Jenny

Hej vi ska med till Lindvallen :) då kanske vi ses :) sadeln funkar bra än så länge rycker han blivit betydligt piggare när jag rider nu 😃
Mvh Jenny
.

Svar: Jamen det kanske vi gör 😃 hoppas bara på lite mer snö och kyla där uppe.Vad kul att det går bra med Glimten, och att sadeln funkar. Det ska bli så roligt att följa eran utveckling 😃
Mvh Jessica
Jessica

2013-12-26 @ 13:08:40
URL: http://www.gesagirl.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

udinaochjag.blogg.se

En liten dagbok om mig och min Haflinger Udina.

RSS 2.0