Träning igår 30/5

Japp, då har vi tränat för Pia igen.Det gick riktigt bra. Började med lite övningar från marken. Jag fick trava baklänges, det var ju en lite annorlunda övning =) sen fick jag gå på en volt för att känna om jag var liksidig. Det var jag INTE. Inte konstigt Udina är oliksidig. Sedan blev det uppvärmning till häst. Lite bakdelsvändningar och skänkelvikning. Hon har väldigt svårt åt vänster, men där får jag jobba med min egen kropp som sagt. Därefter blev det lite övningar i att länga och korta traven. Också här tycker Udina att det är lite jobbigt. Hon har väldigt svårt att öka när hon är samlad, så här får hon bli lite lång tills hon har fått styrka och fattar vad det handlar om. Sen var det dags för galopp....... Här har vi det riktigt kämpigt. Men nu har vi lagt upp en plan. Fatta galopp i fältsits och rid på bra i arbetsgalopp tills hon får lite bättre styrka. DÅ kan jag börja samla henne. Detta ska vi arbeta mycket med. Det blev ett bra pass med flera "vi gör så här istället". Bilder från träningen kommer senare.
Evelyn och Udina


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

udinaochjag.blogg.se

En liten dagbok om mig och min Haflinger Udina.

RSS 2.0