Träning i dag Lördag 20/4

Det blev ingen träning i går, skönt med tanke på vädret.
Idag blev det däremot av, i nysladdad paddock och strålande sol =)
 
Udina kändes trött och jag tror pälsfällning, värme och brunst har ett finger med i spelet.
Jag har lite problem i vänster varv. Tappar den stigbygeln hela tiden och det benet känns lite längre.
P hoppade upp och provred för att känna om hon också kände något, om det kunde vara sadeln tex, men hon tyckte det kändes bra. Så jag får helt enkelt masa mig iväg till kiropraktorn. Har ju lite ont i den höften med, så det kan ju vara där problemet ligger.
 
Träningen gick i vilket fall bra. Inget avanserat, bara få henne att behålla formen och jobba på bra på volt utan att dra iväg. Jobbade även lite med att styra henne med kroppen och inte tylarna.
 
Sedan var det dags för lite galopp, och där har det hänt lite grejer. Hon är nästan lite före mig i fattningarna och väntar på mig istället för tvärt om =)
Hon orkar också hålla galoppen längre nu och det är dags att jobba lite med formen även där.
Lite mer koll på höger bogen bara, sen är det dags för lite hoppning =)
 
Vi var rätt trötta båda två efteråt, men så glad att det går så bra nu =)
 
 
 
Några bilder från idag =)
 
 


Kommentarer
Jenny

Vad kul med träning!! Jag upplever oxå att jag hamnar snett ibland nu. Tror oxå att min höft behöver en dust av Kiropraktorn. Har ont i höger högt/ben nu :( kul med bilder gillar sista bildens bakben :)
kram Jenny

Svar: Ja, tränar varanan vecka för Pia, men hade lätt kunnat göra det en gång i veckan. Känner att jag behöver den hjälpen för att det skall bli rätt. Kan undra om bredden på hästen hör ihop med krånglande höfter ;) inte den smalaste hästrasen precis ;) . Tycker också det är kul med bilder =)
Jessica

2013-04-20 @ 19:19:29
URL: http://gesagirl.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

udinaochjag.blogg.se

En liten dagbok om mig och min Haflinger Udina.

RSS 2.0