Ramlat av....

...Udina har jag faktiskt aldrig gjort. Däremot har jag blivit överkörd av henne.
 
Jag tömkörde henne väldigt mycket dom första åren då jag tänkt köra in henne. Det funkade väldigt bra, och vi drog diverse plankor och dunkar efter henne i paddocken.
En dag när jag tömkörde henne på vägen kom en traktor med en stor plog på. Hon har alltid varit lite rädd för traktorer och lastbilar, men jag valde att ställa henne i diket då hon verkade lugn. 
När traktorn var jämnsides kom hon plötsligt på att dom är ju jätte läskiga, varpå hon gjorde en bakdelsvändning för att fly från det hemska hem till stallet. Det hände så fort att allt jag hann att göra var att sätta upp armen som skydd. Hon manglade rätt över mig. Jag hade väldig tur och blev inte trampad, men var rätt öm och blåslagen några dagar.
Udina stod nöjt och åt i hagen när jag kom hem haltandes. Det hände bara ca 70 meter hemifrån, så det var inte så långt att gå iallafall.
 
Efter detta blir jag alltid lite spänd när jag hör en traktor eller lastbil när jag är ute och rider, även om Udina inte är lika rädd längre.
 
Vi körde aldrig in henne då hon blir lite nervös av nya saker efter vägarna och då gärna vänder och drar.
 
 
Evelyn och Udina


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

udinaochjag.blogg.se

En liten dagbok om mig och min Haflinger Udina.

RSS 2.0