Lite om hur jag fick min utbildning

 Efter sommaren 2007 blev det lite för mycket för mig. Jag gick mer eller mindre in i väggen.
Jag blev sjukskriven, och den mesta tiden då tillbringade jag med hästarna. Det var faktiskt rena rekreationen, det är fantastiskt hur läkande det kan vara att umgås med djur.
Jag ville arbeta med hästar, men vad skulle jag göra?
Av en slump hittade jag en annons om utbildning till bodyworker på häst. Varför inte tänkte jag, och i Mars 2008 började jag min utbildning. Det var en distans utbildning med ett antal kurshelger. 
På deltagarlistan fick jag se att det var en tjej från sandared som skulle delta, hur stora är oddsen liksom? Vi tog kontakt och det var då jag träffade min blivande tränare, Pia. Det är med hennes hjälp jag och Udina kommit så lång som vi har idag.
 
Det var mycket tragglande av olika muskler, foderlära, träningslära, celler och mitokondrier. Jag är än idag fascinerad av att jag lyckades lära in allt, även om jag idag faktiskt inte minns knappt hälften av allt jag lärde mig.
 
2009 blev jag färdig och startade eget företag. Mycket masserande, sadelutprovande mm blev det, och mycket häst. Så mycket att jag tillslut inte hade lusten eller orken till mina egna.
Efter något år lade jag företagandet på is.
 
Jag har aldrig ångrat att jag lade pengarna och tiden på utbildningen. Jag lärde mig så otroligt mycket och vi hade väldigt roligt på våra kursträffar.
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

udinaochjag.blogg.se

En liten dagbok om mig och min Haflinger Udina.

RSS 2.0