Träning 2/5

Tänk vad lätt det kan vara att lösa ett problem ibland. Så lätt så det är pinsamt......
 
Har ju haft problem med att jag tappar framförallt vänster stigbygel. Var ju hos kiropraktorn förra Torsdagen, och då konstaterades att  jag är sned i bäckenet. M drog och knäckte och jag var på återbesök idag. Mycket bättre men fortfarande lite sned.
Idag tränades det sitsträning och jag fick stå i trav och hitta takten, vänster höger vänster höger....sedan sitta ned försiktigt och rida lätt, samma takt, och efter ytterligare en stund sitta ned. Det var JÄTTE svårt.
Då kom Pia med förslaget att vi skulle korta stiglädren. 2 hål kortades.
Och vad hände då?
Jo, allt gick mycket bättre, jag tappade inga stigbyglar, och hittade takten =)
 
Tänk att detta inte slagit mig innan, en sån basic grej?
 
Förutom sitsträning övade vi lite på att vara ställd innåt på fyrkantsspåret, både i skritt och trav. Och så introducerade vi öppna. Gick faktiskt hyfsat.
Sedan till galoppen. Fattningarna sitter ju inte jättebra, men jag tror mycket att det är för att jag inte är riktigt synkad med Udina. Jag är lite för långsam.
Iallafall så galopperade vi på på en volt och fick lite samling där med till slut.
Provade trav på volt sedan lite skänkelvikning ut på spåret och fattning, nja det gick sådär.
 
Det var iallafall ett fantastiskt roligt pass, och när allt blir rätt blir hon riktigt fin och rund =)
Min fina lilla häst <3
 
Inga bilder på oss idag, men lägger ut några på våra andra djur =)
Iris
 
Siri
 
Sniff
 
Pluto
 
Ett gäng hönor och tuppar
 
Och Gustav


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

udinaochjag.blogg.se

En liten dagbok om mig och min Haflinger Udina.

RSS 2.0